Joke Claessen
Impact Marketing Strategist
Joke Claessen is freelance impact stratege. Zij helpt bedrijven, merken en mensen om hun impactstem te vinden en zo impactvol mogelijk te laten klinken. Een breed traject dat van bedrijfsvisie, leiderschap, innovatie tot campagnes en gedragsverandering loopt. Joke heeft meer dan 25 jaar ervaring in marketing en communicatie. Eerst binnen de agentschapswereld waar ze strategisch directeur was van TBWA/TEQUILA. Sinds 2012 werkt ze freelance voor klanten en voor agentschappen. Ze is een sterke believer van collaboratieve systemen. Haar focus is altijd waardecreatie geweest met de laatste jaren een focus op impact. Ze volgde duurzaamheidsopleidingen duurzaamheid en gedragsverandering aan Vlerick, Cambridge, HOGent en een opleiding Regenerative Leadership. Maar ze staat ook in het dagelijks leven met de voeten in de aarde door cursussen Voedselbossen en een geplande imker-opleiding. Naast freelance stratege is Joke board member van de Belgian Association of Marketing, content board member van het Marketing Congres, lid van de Effie organisatie, lid van de jury van de Belgian Marketing Awards, lid van de BAM Sustainability TT en D&I TT, evenals gastdocent aan HO Gent en Thomas More.
Presentaties:
"Elk van ons kan door de juiste stappen te nemen een druppel zijn die impactdeining veroorzaakt."
Joke Claessen