Programma

Maandag 30-01

Think & Be Inspired

09.00u – 09.15u

Van Walk the Talk naar Talk the Walk

Waarom deze masterclass?

  • Valerie Thys – Presentatrice
  • Xavier Bouckaert – CEO Roularta Media Group

Module 1 – Taking A Stand

09.15u – 10.00u

The Positive Sum Game

Better for me, better for the world

  • Herman Toch – Auteur & co-founder Flrish

10.00u – 10.45u

Conscious consumption
How sustainable is sustainability for consumers?
  • Joeri Van Den Bergh – Co-founder & Managing Partner Insites Consulting
10.45u – 11.15u

Coffee break

11.15u – 11.45u
Overtuigende duurzaamheidscommunicatie
Psychologische inzichten
  • Reinout Van Zandycke Zaakvoerder & specialist in neuromarketing en nudging Exposure

11.45u – 12.15u

Duurzaamheidscommunicatie: short survey
De perceptie van consumenten in Vlaanderen
  • Winfried Mortelmans – Managing Partner Bpact
12.15u – 13.15u
Enjoy a healthy lunch

Module 2 – Communication That Matters

13.15u – 14.15u
Case Stories

13:15-13:45 kies uit:

  • Zo overtuigt Foodmaker ons met nudging tot gezonder eten
  • Trends: Change the Game

13:45-14:15 kies uit:

  • Hoe Kringwinkel ons massaal ‘op nieuw geluk’ liet ontdekken
  • River Cleanup: raising local contributions for global urgencies
  • Sebastiaan De Block – Founder The Ecological Entrepreneur (River Cleanup)
  • Thomas de Groote – Founder River Cleanup
  • Kristof Debacker – Account manager Kringwinkel (Bonka Circus)
  • Linde Brewaeys – Communicatiecoördinator Kringwinkel (HERW!N)
  • Lieven Vanlommel – CEO Foodmaker
  • Wim Verhoeven – Hoofdredacteur Trends & Kanaal Z
14.15u – 15.15u
Words that Work
Effective language in sustainability communication
  • Robin Ibens – CEO & Founder Shaved Monkey
15.15u – 15.45u

Coffee break

13.15u – 14.15u
Case Stories
  • 15:45-16:15 kies uit:
    Hoe een SuSquad de medewerkers van Siemens energie geeft voor duurzaamheid
  • Lidl: transparant, eerlijk en toegankelijk, voor en door onze eigen medewerkers

16:15-16:45 kies uit:

  • Zeeman: is ‘zuinig’ ook goed voor de planeet?
  • Close the Gap: Impact creëren als internationale sociale onderneming die de digitale kloof wil overbruggen in België én ontwikkelingslanden over de hele wereld
  • Mie Van Der Auwera – Managing Partner MMBSY
  • Ines Verschaeve – Sustainability Coordinator Lidl
  • Arnoud van Vliet – Manager CSR & Quality Zeeman
  • Sam Deckmyn – Corporate Communications & Sustainability Belgium Siemens
  • Katrien Valkiers – Sustainability Manager België & Luxemburg Siemens
  • Didier Appels – Director Close the Gap